Regulamin organizacyjny MOPS w Bielsku Podlaskim

Załącznik

do Zarządzenia Nr 51/24

Burmistrza Miasta Bielsk Podlaski

z dnia 14 sierpnia 2024 r.

 REGULAMIN ORGANIZACYJNY

          MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ

w Bielsku Podlaskim

Rozdział I.

Postanowienia ogólne.

§ 1. Regulamin organizacyjny określa zakres działania, zasady funkcjonowania oraz strukturę organizacyjną Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielsku Podlaskim, zwanego dalej „Ośrodkiem”.

§ 2. Terenem działania Ośrodka jest miasto Bielsk Podlaski.

§ 3. 1. Ośrodkiem kieruje Dyrektor na zasadzie jednoosobowego kierownictwa i odpowiedzialności za wyniki jego pracy.

2. Dyrektora zatrudnia i zwalania Burmistrz Miasta.

§ 4. Dyrektor pełni funkcję zwierzchnika służbowego w stosunku do wszystkich pracowników zatrudnionych w Ośrodku.

Rozdział II.

Zadania Ośrodka.

§ 5. Do zadań Ośrodka w szczególności należą:

1) zadania z zakresu pomocy społecznej określone ustawami jako:

a) zlecone z zakresu administracji rządowej,

b) własne gminy,

2) zadania z zakresu administracji rządowej zlecone gminie z mocy odrębnych ustaw dotyczące:

a) świadczeń rodzinnych,

b) przyznawania i wypłaty świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych,

c) zasiłku dla opiekuna,

d) świadczeń wychowawczych,

e) wspierania kobiet w ciąży i rodziny,

3) zadania własne gminy i zadania zlecone z zakresu administracji rządowej realizowane przez gminę w zakresie wspierania rodziny,

4) zadania z zakresu administracji rządowej dotyczące wypłaty dodatku osłonowego, dodatku węglowego, dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła, dodatku elektrycznego oraz refundacji podatku VAT paliw gazowych oraz bonu energetycznego.

§ 6. 1. Decyzje administracyjne w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej, decyzje dotyczące potwierdzania prawa do świadczeń opieki zdrowotnej, decyzje w sprawach świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, a także z zakresu wspierania rodziny, w sprawach o przyznanie jednorazowego świadczenia, o którym mowa w art. 10 ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” oraz w sprawach dodatku osłonowego, dodatku węglowego, dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła, dodatku elektrycznego,  refundacji podatku VAT paliw gazowych oraz bonu energetycznego wydaje Dyrektor Ośrodka na podstawie upoważnienia wydanego przez Burmistrza Miasta.

2. Burmistrz Miasta – na wniosek Dyrektora – może upoważnić do wydawania decyzji inne osoby wskazane przez Dyrektora.

Rozdział III.

Organizacja Ośrodka, zakres zadań i odpowiedzialności.

§ 7. 1. W strukturze organizacyjnej Ośrodka wyodrębnia się działy i stanowiska pracy:

1) Dyrektor Jednostki – 1 etat (zadania własne z dotacji Wojewody),

2) Dział świadczeń i pomocy środowiskowej, ogółem – 23 etaty, w tym:

a) kierownik działu – 1 etat (zadania własne z dotacji Wojewody)

b) pracownicy socjalni w rejonie – 13 etatów, w tym:

- 5 etatów (zadania własne z dotacji Wojewody),

- 8 etatów (zadania własne),

c) stanowiska urzędnicze – 7 etatów (3 etaty zadania własne z dotacji Wojewody i 4 etaty zadania zlecone),

d) asystent rodziny – 2 etaty (zadania własne),

3) Dział administracyjno – gospodarczy, ogółem – 19 etatów (zadania własne), w tym:

a) kierownik działu – 1 etat,

b) stanowisko pomocnicze – 1 etat,

c) pracownicy wykonujący usługi opiekuńcze – 16 etatów, tj.:

- starszy opiekun

- opiekun,

- opiekun w ops,

d) sprzątaczka – 1 etat,

4) Dział finansowo – księgowy, ogółem – 2 etaty, w tym:

  1. główna księgowa – 1 etat (zadania własne),
  2. stanowisko pomocnicze – 1 etat (zadania własne z dotacji Wojewody),

5) Konsultant prawnik w Poradni Rodzinnej – usługa zewnętrzna.

§ 2. Ogółem liczba etatów w strukturze organizacyjnej Ośrodka wynosi 45, z tego:

11 etatów (zadania własne z dotacji Wojewody),

4 etaty (zadania zlecone),

30 etaty (zadania własne).

§ 8. 1) Dyrektor Ośrodka odpowiada za:

  1. właściwą organizację i prawidłowe funkcjonowanie Ośrodka,
  2. zatrudnianie i zwalnianie pracowników Ośrodka,
  3. podejmowanie decyzji w zakresie statutowej działalności,
  4. stan bezpieczeństwa i higieny pracy,
  5. opracowywanie wspólnie z główną księgową planów finansowych i nadzorowanie nad prawidłową realizacją budżetu,
  6. składanie Radzie Miasta corocznego sprawozdania z działalności Ośrodka oraz przedstawianie potrzeb w zakresie pomocy społecznej,
  7. właściwą współpracę, na zasadzie partnerstwa, z władzami samorządowymi, organizacjami społecznymi i pozarządowymi, Kościołem Katolickim, innymi kościołami i związkami wyznaniowymi oraz osobami fizycznymi i prawnymi w celu realizacji zadań pomocy społecznej.

2. Dział świadczeń i pomocy środowiskowej:
1) Kierownik działu:

  1. koordynuje i nadzoruje pracę pracowników socjalnych zatrudnionych w rejonach,
  2. udziela poradnictwa i instruktażu podległym pracownikom, również w zakresie przygotowywania decyzji administracyjnych,
  3. sporządza sprawozdania z realizacji świadczeń pomocy społecznej i innych zadań realizowanych przez Ośrodek,
  4. bierze udział w opracowywaniu analiz i informacji z zakresu pomocy społecznej,
  5. współdziała w organizowaniu usług przyznawanych przez Dyrektora Ośrodka
    i współpracuje z organizacjami świadczącymi usługi w zakresie pomocy społecznej,
  6. współpracuje z poradnią rodzinną,
  7. sprawuje nadzór nad wypełnianiem obowiązków służbowych przez podległych pracowników.

2) Zadania pracowników socjalnych w rejonie:

  1. praca socjalna,
  2. przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych,
  3. dokonywanie analizy, diagnozy i oceny zjawisk indywidualnych i społecznych, a także formułowanie opinii w zakresie zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
  4. udzielanie informacji, wskazówek, porad i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, rodzinom, grupom i społecznościom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną ich trudnej sytuacji lub zaspokajać niezbędne potrzeby życiowe,
  5. pomoc w uzyskaniu dla osób lub rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej specjalistycznego poradnictwa, terapii lub innych form pomocy w zakresie możliwości rozwiązywania problemów przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe,
  6. udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
  7. pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych,
  8. współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania problemów oraz skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie konsekwencji ubóstwa,
  9. inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin,
  10. współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia,
  11. inicjowanie lub współuczestniczenie w działaniach profilaktycznych nakierowanych na zapobieganie lub łagodzenie problemów społecznych,
  12. kompletowanie i prowadzenie dokumentacji wymaganej przy przyznawaniu świadczeń pomocy społecznej,
  13. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

3) Zadania poradni rodzinnej (konsultacyjnej):

  1. udzielanie porad specjalistycznych mieszkańcom Bielsk Podlaski,
  2. organizowanie specjalistycznego poradnictwa socjalnego osobom i rodzinom uprawnionym do korzystania z pomocy społecznej bez względu na kryterium dochodowe zgodnie z ustawą o pomocy społecznej,
  3. umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, których nie są w stanie pokonać wykorzystując własne środki, możliwości i uprawnienia,
  4. współpraca z pracownikami socjalnymi w rejonach w celu realizacji kompleksowej pomocy rodzinie,

4) Zadania pracowników zatrudnionych na stanowiskach ds. świadczeń pomocy społecznej:

1. prowadzenie spraw w zakresie realizacji zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym związanych z:

  • wydawaniem decyzji administracyjnych w zakresie przyznania:
  • posiłku oraz niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym,
  • zasiłków okresowych,
  • zasiłków celowych, w tym zasiłków celowych na pokrycie wydatków powstałych w wyniku zdarzenia losowego oraz zasiłków celowych na pokrycie wydatków na świadczenia zdrowotne osobom bezdomnym oraz innym osobom niemającym dochodu i możliwości uzyskania świadczeń na podstawie innych przepisów,
  • biletów kredytowanych,
  • opłacaniem składki na ubezpieczenie społeczne (emerytalne i rentowe) za osobę, która zrezygnuje z zatrudnienia w związku z koniecznością sprawowania bezpośredniej, osobistej opieki nad długotrwale lub ciężko chorym członkiem rodziny oraz wspólnie niezamieszkującymi matką, ojcem lub rodzeństwem,
  • usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu zamieszkania,
    z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób
    z zaburzeniami psychicznymi,
  • dożywiania dzieci,
  • skierowania do domu pomocy społecznej,
  • zasiłków stałych,
  • opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o świadczeniach opieki zdrowotnej ze środków publicznych.
  • realizacją zadań wynikających z wydanych decyzji w zakresie prowadzonych spraw,
  • współudział w sporządzaniu sprawozdawczości w zakresie prowadzonych spraw,

2. prowadzenie spraw w zakresie realizacji pozostałych zadań własnych gminy związanych z:

  • wydawaniem decyzji administracyjnych w zakresie przyznania:
  • zasiłków specjalnych celowych,
  • pomocy rzeczowej,
  • skierowania do domów pomocy społecznej i ośrodków wsparcia o zasięgu gminnym,
  • realizacją zadań wynikających z wydanych decyzji w zakresie prowadzonych spraw,
  • współudział w sporządzaniu sprawozdawczości w zakresie prowadzonych spraw,

3. prowadzenie spraw w zakresie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej związanych z:

  • wydawaniem decyzji administracyjnych w zakresie przyznania:
  • specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
  • zasiłków celowych na pokrycie wydatków związanych z klęską żywiołową lub ekologiczną,
  • zasiłków celowych, a także posiłku oraz niezbędnego ubrania cudzoziemcom, o których mowa w art. 5a ustawy o pomocy społecznej,
  • zasiłków celowych, a także posiłku oraz niezbędnego ubrania cudzoziemcom, którzy uzyskali zgodę na pobyt tolerowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • pomocy wynikającej z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia,
  • wydawaniem decyzji administracyjnych dotyczących potwierdzania prawa do świadczeń opieki zdrowotnej,
  • wypłacaniem wynagrodzenia za sprawowanie opieki,
  • realizacją zadań wynikających z wydanych decyzji w zakresie prowadzonych spraw,
  • współudział w sporządzaniu sprawozdawczości w zakresie prowadzonych spraw;

4) zapewnienie obsługi organizacyjno – technicznej zespołu interdyscyplinarnego.

5) Zadania pracowników zatrudnionych na stanowiskach ds. świadczeń rodzinnych:

a) przyjmowanie i ewidencjonowanie wniosków o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka z ciężkim i nieodwracalnym upośledzeniem albo nieuleczalną chorobą zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu, a także dodatku osłonowego, dodatku węglowego, dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła, dodatku elektrycznego, refundacji podatku VAT paliw gazowych oraz bonu energetycznego,

b) przyjmowanie, ewidencjonowanie wniosków o wydanie zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osoby fizycznej, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania z Narodowego Funduszu lub wojewódzkiego funduszu oraz prowadzenie spraw w tym zakresie,

c) prowadzenie spraw w zakresie świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, świadczeń wychowawczych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka z ciężkim i nieodwracalnym upośledzeniem albo nieuleczalną chorobą zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu, a także dodatku osłonowego, dodatku węglowego, dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła, dodatku elektrycznego, refundacji podatku VAT paliw gazowych oraz bonu energetycznego związanych z wydawaniem decyzji administracyjnych dotyczących:

  • zasiłków rodzinnych i dodatków do zasiłku rodzinnego,
  • świadczeń opiekuńczych: zasiłku pielęgnacyjnego, specjalnego zasiłku opiekuńczego, świadczenia pielęgnacyjnego,
  • jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia się dziecka,
  • świadczenia rodzicielskiego,
  • zasiłku dla opiekuna,
  • świadczenia wychowawczego,
  • świadczenia z funduszu alimentacyjnego,
  • jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka z ciężkim i nieodwracalnym upośledzeniem albo nieuleczalną chorobą zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu,
  • dodatku osłonowego, dodatku węglowego, dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła, dodatku elektrycznego, refundacji podatku VAT paliw gazowych oraz bonu energetycznego

d) realizacja zadań wynikających z wydanych decyzji w zakresie prowadzonych spraw,

e) prowadzenie dokumentacji związanej z realizowanymi zadaniami,

f) podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych, w szczególności:

  • przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych,
  • odebranie oświadczenia majątkowego od dłużnika alimentacyjnego,
  • przekazywanie komornikowi sądowemu wszelkich informacji mających wpływ na skuteczność prowadzonej egzekucji,
  • podejmowanie wszelkich innych działań w stosunku do dłużników alimentacyjnych określonych w ustawach,

g) współudział przy sporządzaniu sprawozdań w zakresie prowadzonych spraw;

6) Zadania asystentów rodziny należy:

  1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny
    i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
  2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
  3. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
  4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
  5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
  6. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
  7. wspieranie aktywności społecznej rodzin,
  8. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
  9. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
  10. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
  11. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
  12. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
  13. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
  14. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
  15. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku,
    i przekazywanie tej oceny dyrektorowi Ośrodka,
  16. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
  17. sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,
  18. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
  19. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną;
  20. koordynowanie poradnictwa dla kobiet posiadających dokument potwierdzający ciążę, ich rodzin lub rodzin z dzieckiem z ciężkim i nieodwracalnym upośledzeniem albo nieuleczalną chorobą zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu w zakresie:
  • przezwyciężania trudności w pielęgnacji i wychowaniu dziecka;
  • wsparcia psychologicznego;
  • pomocy prawnej, w szczególności w zakresie praw rodzicielskich
    i uprawnień pracowniczych;
  • dostępu do rehabilitacji społecznej i zawodowej oraz świadczeń opieki zdrowotnej.

3. Dział administracyjno – gospodarczy:

1) Kierownik działu:

  1. prowadzi sprawy personalno – osobowe pracowników Ośrodka oraz Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych,
  2. organizuje usługi opiekuńcze i zapewnienie jednego gorącego posiłku osobom tego pozbawionym,
  3. organizuje szkolenia, nadzoruje i organizuje prace personelu administracyjno – gospodarczego,
  4. dokonuje kontroli dyscypliny pracy w jednostce,
  5. odpowiada za sprawność sprzętu i urządzeń niezbędnych w działalności Ośrodka oraz ochronę i zabezpieczenie obiektu;
  6. koordynuje zadania z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej.

2) Do zadań pomocy administracyjnej (biurowej) należy:

  1. prowadzenie spraw kancelaryjnych Ośrodka,
  2. zaopatrzenie w artykuły niezbędne do funkcjonowania Ośrodka i prowadzenie ewidencji,
  3. prowadzenie spraw dotyczących przepisów bhp i ppoż.,
  4. dokonywanie corocznych przeglądów obiektu z powołaną w tym celu komisją,
  5. prowadzenie zakładowego archiwum.

3) Do podstawowych zadań pracowników wykonujących usługi opiekuńcze należy:

  1. zaspokajanie codziennych potrzeb życiowych podopiecznych,
  2. utrzymanie w czystości pomieszczeń,
  3. dokonywanie zakupów,
  4. wykonywanie zabiegów higienicznych zleconych przez lekarza,
  5. zapewnienie kontaktów z otoczeniem – środowiskiem.

4) Podstawowym obowiązkiem sprzątaczki jest utrzymania ładu i porządku w budynku   oraz w otoczeniu, tj. posesji MOPS (pielęgnowanie trawników, w okresie zimowym – odśnieżanie).

4. Dział finansowo – księgowy:

1) Do zadań Głównej Księgowej należy:

a) prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami,

b) nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanej przez pracowników,

c) sporządzanie projektów planów finansowych i całokształtu budżetu,

d) prowadzenie gospodarki finansowej zakładu:

  • wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
  • zabezpieczenie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Ośrodek,
  • przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
  • terminowe ściąganie należności i dochodzenie roszczeń spornych oraz zapewnienie terminowej spłaty zobowiązań.

e) analiza wykorzystania środków będących w dyspozycji zakładu,

f) dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:

  • wstępnej kontroli legalności dokumentów;
  • kontroli operacji gospodarczych.

g) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenie rachunkowości,

h) sporządzanie obowiązujących sprawozdań statystycznych i budżetowych,

i) naliczanie wynagrodzeń z osobowego funduszu płac, zasiłków rodzinnych, itp.;

j) obsługa finansowa zespołu interdyscyplinarnego,

2) Do zadań pomocy administracyjnej (księgowej) należy:

a) przestrzeganie prawidłowego obiegu dokumentów finansowych,

b) prowadzenie kasy Ośrodka:

  • przyjmowanie wpłat,
  • podejmowanie gotówki z banku,
  • dokonywanie wypłat,
  • sporządzanie ewidencji przychodów i rozchodów czeków gotówkowych,
  • przyjmowanie i realizowanie rachunków po zatwierdzeniu przez Dyrektora i głównego księgowego,

c) prowadzenie ewidencji analitycznej.

§ 9. Szczegółowe zadania, uprawnienia i obowiązki poszczególnych pracowników Ośrodka określają ich zakresy czynności.

§ 10. Przy znakowaniu pism Ośrodek używa następujących symboli:

1) Dział świadczeń i pomocy środowiskowej:

a) Dla spraw z zakresu pomocy społecznej – PS

b) Dla spraw z zakresu świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenie się żywego dziecka z ciężkim i nieodwracalnym upośledzeniem albo nieuleczalną chorobą zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu – SR

c) Dla spraw z zakresu świadczeń z funduszu alimentacyjnego – FA

d) Dla spraw z zakresu świadczeń wychowawczych – SW

e) Dla spraw z zakresu wspierania rodziny – WR

f) Dla spraw z zakresu dodatku osłonowego – DO

g) Dla spraw z zakresu dodatku węglowego – DW

h) Dla spraw z zakresu dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła – DC

i) Dla spraw z zakresu dodatku elektrycznego – DE

j) Dla spraw z zakresu refundacji podatku VAT paliw gazowych – DG

k) Dla spraw z zakresu bonu energetycznego – BE

2) Dział administracyjno – gospodarczy:

a) Dla spraw administracyjno – gospodarczych – AG

b) Dla spraw z zakresu kadr – KP

c) Dla spraw z zakresu zamówień publicznych – ZP

d) Dla spraw z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie – ZI

f) Dla spraw z zakresu informatyki i ochrony danych osobowych – DI

g) Dla spraw z zakresu BHP, PPOŻ i OC – OC

3) Dział finansowo – księgowy – FK

Rozdział IV.

Zasady podpisywania pism.

§ 11. 1. Do podpisu Dyrektora Ośrodka zastrzeżone są:

1) pisma w sprawach należących do jego właściwości wynikające z udzielonego przez Burmistrza Miasta upoważnienia, w tym:

  1. decyzje administracyjne,
  2. pisma w sprawach kadrowych pracowników Ośrodka,
  3. pisma w sprawach każdorazowo zastrzeżonych przez Dyrektora do jego podpisu.

2) korespondencja:

  1. kierowana do organów administracji, organizacji społeczno – politycznych, organów kontroli państwowej i społecznej,
  2. kierowana do przedsiębiorstw i zakładów pracy,
  3. dotycząca odpowiedzi na krytykę prasową oraz skargi i wnioski na pracę Ośrodka.
  4. W czasie nieobecności Dyrektora, zastępstwo sprawuje wyznaczony przez niego pracownik Ośrodka.

Rozdział V.

Postanowienia końcowe.

§ 12 1. Czas pracy Ośrodka ustala się od godz. 730 do godz. 1530 w dni robocze od poniedziałku do piątku.

2. Szczegółowy porządek wewnętrzny i organizację pracy określa Regulamin Pracy.

§ 13. 1. Dyrektor Ośrodka przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w poniedziałki w godz. 1200 – 1600 i czwartki w godz. 1000 – 1400.

2. Wnioski i skargi powinny być załatwiane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
3. Składane skargi nie mogą być załatwiane przez osoby, których skarga dotyczy. Dyrektor bada skargę lub wyznacza osobę sprawdzającą podstawę skargi.

§ 14. Dyrektor Ośrodka ma obowiązek zapoznania pracowników z postanowieniami Regulaminu.

 

Metryka strony

Udostępniający: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Bielsk Podlaski

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Niewińska

Data wytworzenia: 2018-09-03

Wprowadzający: Anna Niewińska

Data modyfikacji: 2024-11-05

Opublikował: Anna Niewińska

Data publikacji: 2018-09-03