Regulamin organizacyjny MOPS w Bielsku Podlaskim
Załącznik
do Zarządzenia Nr 51/24
Burmistrza Miasta Bielsk Podlaski
z dnia 14 sierpnia 2024 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
w Bielsku Podlaskim
Rozdział I.
Postanowienia ogólne.
§ 1. Regulamin organizacyjny określa zakres działania, zasady funkcjonowania oraz strukturę organizacyjną Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielsku Podlaskim, zwanego dalej „Ośrodkiem”.
§ 2. Terenem działania Ośrodka jest miasto Bielsk Podlaski.
§ 3. 1. Ośrodkiem kieruje Dyrektor na zasadzie jednoosobowego kierownictwa i odpowiedzialności za wyniki jego pracy.
2. Dyrektora zatrudnia i zwalania Burmistrz Miasta.
§ 4. Dyrektor pełni funkcję zwierzchnika służbowego w stosunku do wszystkich pracowników zatrudnionych w Ośrodku.
Rozdział II.
Zadania Ośrodka.
§ 5. Do zadań Ośrodka w szczególności należą:
1) zadania z zakresu pomocy społecznej określone ustawami jako:
a) zlecone z zakresu administracji rządowej,
b) własne gminy,
2) zadania z zakresu administracji rządowej zlecone gminie z mocy odrębnych ustaw dotyczące:
a) świadczeń rodzinnych,
b) przyznawania i wypłaty świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych,
c) zasiłku dla opiekuna,
d) świadczeń wychowawczych,
e) wspierania kobiet w ciąży i rodziny,
3) zadania własne gminy i zadania zlecone z zakresu administracji rządowej realizowane przez gminę w zakresie wspierania rodziny,
4) zadania z zakresu administracji rządowej dotyczące wypłaty dodatku osłonowego, dodatku węglowego, dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła, dodatku elektrycznego oraz refundacji podatku VAT paliw gazowych oraz bonu energetycznego.
§ 6. 1. Decyzje administracyjne w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej, decyzje dotyczące potwierdzania prawa do świadczeń opieki zdrowotnej, decyzje w sprawach świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, a także z zakresu wspierania rodziny, w sprawach o przyznanie jednorazowego świadczenia, o którym mowa w art. 10 ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” oraz w sprawach dodatku osłonowego, dodatku węglowego, dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła, dodatku elektrycznego, refundacji podatku VAT paliw gazowych oraz bonu energetycznego wydaje Dyrektor Ośrodka na podstawie upoważnienia wydanego przez Burmistrza Miasta.
2. Burmistrz Miasta – na wniosek Dyrektora – może upoważnić do wydawania decyzji inne osoby wskazane przez Dyrektora.
Rozdział III.
Organizacja Ośrodka, zakres zadań i odpowiedzialności.
§ 7. 1. W strukturze organizacyjnej Ośrodka wyodrębnia się działy i stanowiska pracy:
1) Dyrektor Jednostki – 1 etat (zadania własne z dotacji Wojewody),
2) Dział świadczeń i pomocy środowiskowej, ogółem – 23 etaty, w tym:
a) kierownik działu – 1 etat (zadania własne z dotacji Wojewody)
b) pracownicy socjalni w rejonie – 13 etatów, w tym:
- 5 etatów (zadania własne z dotacji Wojewody),
- 8 etatów (zadania własne),
c) stanowiska urzędnicze – 7 etatów (3 etaty zadania własne z dotacji Wojewody i 4 etaty zadania zlecone),
d) asystent rodziny – 2 etaty (zadania własne),
3) Dział administracyjno – gospodarczy, ogółem – 19 etatów (zadania własne), w tym:
a) kierownik działu – 1 etat,
b) stanowisko pomocnicze – 1 etat,
c) pracownicy wykonujący usługi opiekuńcze – 16 etatów, tj.:
- starszy opiekun
- opiekun,
- opiekun w ops,
d) sprzątaczka – 1 etat,
4) Dział finansowo – księgowy, ogółem – 2 etaty, w tym:
- główna księgowa – 1 etat (zadania własne),
- stanowisko pomocnicze – 1 etat (zadania własne z dotacji Wojewody),
5) Konsultant prawnik w Poradni Rodzinnej – usługa zewnętrzna.
§ 2. Ogółem liczba etatów w strukturze organizacyjnej Ośrodka wynosi 45, z tego:
11 etatów (zadania własne z dotacji Wojewody),
4 etaty (zadania zlecone),
30 etaty (zadania własne).
§ 8. 1) Dyrektor Ośrodka odpowiada za:
- właściwą organizację i prawidłowe funkcjonowanie Ośrodka,
- zatrudnianie i zwalnianie pracowników Ośrodka,
- podejmowanie decyzji w zakresie statutowej działalności,
- stan bezpieczeństwa i higieny pracy,
- opracowywanie wspólnie z główną księgową planów finansowych i nadzorowanie nad prawidłową realizacją budżetu,
- składanie Radzie Miasta corocznego sprawozdania z działalności Ośrodka oraz przedstawianie potrzeb w zakresie pomocy społecznej,
- właściwą współpracę, na zasadzie partnerstwa, z władzami samorządowymi, organizacjami społecznymi i pozarządowymi, Kościołem Katolickim, innymi kościołami i związkami wyznaniowymi oraz osobami fizycznymi i prawnymi w celu realizacji zadań pomocy społecznej.
2. Dział świadczeń i pomocy środowiskowej:
1) Kierownik działu:
- koordynuje i nadzoruje pracę pracowników socjalnych zatrudnionych w rejonach,
- udziela poradnictwa i instruktażu podległym pracownikom, również w zakresie przygotowywania decyzji administracyjnych,
- sporządza sprawozdania z realizacji świadczeń pomocy społecznej i innych zadań realizowanych przez Ośrodek,
- bierze udział w opracowywaniu analiz i informacji z zakresu pomocy społecznej,
- współdziała w organizowaniu usług przyznawanych przez Dyrektora Ośrodka
i współpracuje z organizacjami świadczącymi usługi w zakresie pomocy społecznej, - współpracuje z poradnią rodzinną,
- sprawuje nadzór nad wypełnianiem obowiązków służbowych przez podległych pracowników.
2) Zadania pracowników socjalnych w rejonie:
- praca socjalna,
- przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych,
- dokonywanie analizy, diagnozy i oceny zjawisk indywidualnych i społecznych, a także formułowanie opinii w zakresie zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
- udzielanie informacji, wskazówek, porad i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, rodzinom, grupom i społecznościom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną ich trudnej sytuacji lub zaspokajać niezbędne potrzeby życiowe,
- pomoc w uzyskaniu dla osób lub rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej specjalistycznego poradnictwa, terapii lub innych form pomocy w zakresie możliwości rozwiązywania problemów przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe,
- udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
- pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych,
- współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania problemów oraz skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie konsekwencji ubóstwa,
- inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin,
- współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia,
- inicjowanie lub współuczestniczenie w działaniach profilaktycznych nakierowanych na zapobieganie lub łagodzenie problemów społecznych,
- kompletowanie i prowadzenie dokumentacji wymaganej przy przyznawaniu świadczeń pomocy społecznej,
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
3) Zadania poradni rodzinnej (konsultacyjnej):
- udzielanie porad specjalistycznych mieszkańcom Bielsk Podlaski,
- organizowanie specjalistycznego poradnictwa socjalnego osobom i rodzinom uprawnionym do korzystania z pomocy społecznej bez względu na kryterium dochodowe zgodnie z ustawą o pomocy społecznej,
- umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, których nie są w stanie pokonać wykorzystując własne środki, możliwości i uprawnienia,
- współpraca z pracownikami socjalnymi w rejonach w celu realizacji kompleksowej pomocy rodzinie,
4) Zadania pracowników zatrudnionych na stanowiskach ds. świadczeń pomocy społecznej:
1. prowadzenie spraw w zakresie realizacji zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym związanych z:
- wydawaniem decyzji administracyjnych w zakresie przyznania:
- posiłku oraz niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym,
- zasiłków okresowych,
- zasiłków celowych, w tym zasiłków celowych na pokrycie wydatków powstałych w wyniku zdarzenia losowego oraz zasiłków celowych na pokrycie wydatków na świadczenia zdrowotne osobom bezdomnym oraz innym osobom niemającym dochodu i możliwości uzyskania świadczeń na podstawie innych przepisów,
- biletów kredytowanych,
- opłacaniem składki na ubezpieczenie społeczne (emerytalne i rentowe) za osobę, która zrezygnuje z zatrudnienia w związku z koniecznością sprawowania bezpośredniej, osobistej opieki nad długotrwale lub ciężko chorym członkiem rodziny oraz wspólnie niezamieszkującymi matką, ojcem lub rodzeństwem,
- usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu zamieszkania,
z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób
z zaburzeniami psychicznymi, - dożywiania dzieci,
- skierowania do domu pomocy społecznej,
- zasiłków stałych,
- opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o świadczeniach opieki zdrowotnej ze środków publicznych.
- realizacją zadań wynikających z wydanych decyzji w zakresie prowadzonych spraw,
- współudział w sporządzaniu sprawozdawczości w zakresie prowadzonych spraw,
2. prowadzenie spraw w zakresie realizacji pozostałych zadań własnych gminy związanych z:
- wydawaniem decyzji administracyjnych w zakresie przyznania:
- zasiłków specjalnych celowych,
- pomocy rzeczowej,
- skierowania do domów pomocy społecznej i ośrodków wsparcia o zasięgu gminnym,
- realizacją zadań wynikających z wydanych decyzji w zakresie prowadzonych spraw,
- współudział w sporządzaniu sprawozdawczości w zakresie prowadzonych spraw,
3. prowadzenie spraw w zakresie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej związanych z:
- wydawaniem decyzji administracyjnych w zakresie przyznania:
- specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
- zasiłków celowych na pokrycie wydatków związanych z klęską żywiołową lub ekologiczną,
- zasiłków celowych, a także posiłku oraz niezbędnego ubrania cudzoziemcom, o których mowa w art. 5a ustawy o pomocy społecznej,
- zasiłków celowych, a także posiłku oraz niezbędnego ubrania cudzoziemcom, którzy uzyskali zgodę na pobyt tolerowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- pomocy wynikającej z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia,
- wydawaniem decyzji administracyjnych dotyczących potwierdzania prawa do świadczeń opieki zdrowotnej,
- wypłacaniem wynagrodzenia za sprawowanie opieki,
- realizacją zadań wynikających z wydanych decyzji w zakresie prowadzonych spraw,
- współudział w sporządzaniu sprawozdawczości w zakresie prowadzonych spraw;
4) zapewnienie obsługi organizacyjno – technicznej zespołu interdyscyplinarnego.
5) Zadania pracowników zatrudnionych na stanowiskach ds. świadczeń rodzinnych:
a) przyjmowanie i ewidencjonowanie wniosków o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka z ciężkim i nieodwracalnym upośledzeniem albo nieuleczalną chorobą zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu, a także dodatku osłonowego, dodatku węglowego, dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła, dodatku elektrycznego, refundacji podatku VAT paliw gazowych oraz bonu energetycznego,
b) przyjmowanie, ewidencjonowanie wniosków o wydanie zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osoby fizycznej, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania z Narodowego Funduszu lub wojewódzkiego funduszu oraz prowadzenie spraw w tym zakresie,
c) prowadzenie spraw w zakresie świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, świadczeń wychowawczych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka z ciężkim i nieodwracalnym upośledzeniem albo nieuleczalną chorobą zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu, a także dodatku osłonowego, dodatku węglowego, dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła, dodatku elektrycznego, refundacji podatku VAT paliw gazowych oraz bonu energetycznego związanych z wydawaniem decyzji administracyjnych dotyczących:
- zasiłków rodzinnych i dodatków do zasiłku rodzinnego,
- świadczeń opiekuńczych: zasiłku pielęgnacyjnego, specjalnego zasiłku opiekuńczego, świadczenia pielęgnacyjnego,
- jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia się dziecka,
- świadczenia rodzicielskiego,
- zasiłku dla opiekuna,
- świadczenia wychowawczego,
- świadczenia z funduszu alimentacyjnego,
- jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka z ciężkim i nieodwracalnym upośledzeniem albo nieuleczalną chorobą zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu,
- dodatku osłonowego, dodatku węglowego, dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła, dodatku elektrycznego, refundacji podatku VAT paliw gazowych oraz bonu energetycznego
d) realizacja zadań wynikających z wydanych decyzji w zakresie prowadzonych spraw,
e) prowadzenie dokumentacji związanej z realizowanymi zadaniami,
f) podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych, w szczególności:
- przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych,
- odebranie oświadczenia majątkowego od dłużnika alimentacyjnego,
- przekazywanie komornikowi sądowemu wszelkich informacji mających wpływ na skuteczność prowadzonej egzekucji,
- podejmowanie wszelkich innych działań w stosunku do dłużników alimentacyjnych określonych w ustawach,
g) współudział przy sporządzaniu sprawozdań w zakresie prowadzonych spraw;
6) Zadania asystentów rodziny należy:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny
i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, - opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
- wspieranie aktywności społecznej rodzin,
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku,
i przekazywanie tej oceny dyrektorowi Ośrodka, - monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
- sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną;
- koordynowanie poradnictwa dla kobiet posiadających dokument potwierdzający ciążę, ich rodzin lub rodzin z dzieckiem z ciężkim i nieodwracalnym upośledzeniem albo nieuleczalną chorobą zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu w zakresie:
- przezwyciężania trudności w pielęgnacji i wychowaniu dziecka;
- wsparcia psychologicznego;
- pomocy prawnej, w szczególności w zakresie praw rodzicielskich
i uprawnień pracowniczych; - dostępu do rehabilitacji społecznej i zawodowej oraz świadczeń opieki zdrowotnej.
3. Dział administracyjno – gospodarczy:
1) Kierownik działu:
- prowadzi sprawy personalno – osobowe pracowników Ośrodka oraz Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych,
- organizuje usługi opiekuńcze i zapewnienie jednego gorącego posiłku osobom tego pozbawionym,
- organizuje szkolenia, nadzoruje i organizuje prace personelu administracyjno – gospodarczego,
- dokonuje kontroli dyscypliny pracy w jednostce,
- odpowiada za sprawność sprzętu i urządzeń niezbędnych w działalności Ośrodka oraz ochronę i zabezpieczenie obiektu;
- koordynuje zadania z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej.
2) Do zadań pomocy administracyjnej (biurowej) należy:
- prowadzenie spraw kancelaryjnych Ośrodka,
- zaopatrzenie w artykuły niezbędne do funkcjonowania Ośrodka i prowadzenie ewidencji,
- prowadzenie spraw dotyczących przepisów bhp i ppoż.,
- dokonywanie corocznych przeglądów obiektu z powołaną w tym celu komisją,
- prowadzenie zakładowego archiwum.
3) Do podstawowych zadań pracowników wykonujących usługi opiekuńcze należy:
- zaspokajanie codziennych potrzeb życiowych podopiecznych,
- utrzymanie w czystości pomieszczeń,
- dokonywanie zakupów,
- wykonywanie zabiegów higienicznych zleconych przez lekarza,
- zapewnienie kontaktów z otoczeniem – środowiskiem.
4) Podstawowym obowiązkiem sprzątaczki jest utrzymania ładu i porządku w budynku oraz w otoczeniu, tj. posesji MOPS (pielęgnowanie trawników, w okresie zimowym – odśnieżanie).
4. Dział finansowo – księgowy:
1) Do zadań Głównej Księgowej należy:
a) prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami,
b) nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanej przez pracowników,
c) sporządzanie projektów planów finansowych i całokształtu budżetu,
d) prowadzenie gospodarki finansowej zakładu:
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- zabezpieczenie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Ośrodek,
- przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
- terminowe ściąganie należności i dochodzenie roszczeń spornych oraz zapewnienie terminowej spłaty zobowiązań.
e) analiza wykorzystania środków będących w dyspozycji zakładu,
f) dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:
- wstępnej kontroli legalności dokumentów;
- kontroli operacji gospodarczych.
g) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenie rachunkowości,
h) sporządzanie obowiązujących sprawozdań statystycznych i budżetowych,
i) naliczanie wynagrodzeń z osobowego funduszu płac, zasiłków rodzinnych, itp.;
j) obsługa finansowa zespołu interdyscyplinarnego,
2) Do zadań pomocy administracyjnej (księgowej) należy:
a) przestrzeganie prawidłowego obiegu dokumentów finansowych,
b) prowadzenie kasy Ośrodka:
- przyjmowanie wpłat,
- podejmowanie gotówki z banku,
- dokonywanie wypłat,
- sporządzanie ewidencji przychodów i rozchodów czeków gotówkowych,
- przyjmowanie i realizowanie rachunków po zatwierdzeniu przez Dyrektora i głównego księgowego,
c) prowadzenie ewidencji analitycznej.
§ 9. Szczegółowe zadania, uprawnienia i obowiązki poszczególnych pracowników Ośrodka określają ich zakresy czynności.
§ 10. Przy znakowaniu pism Ośrodek używa następujących symboli:
1) Dział świadczeń i pomocy środowiskowej:
a) Dla spraw z zakresu pomocy społecznej – PS
b) Dla spraw z zakresu świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenie się żywego dziecka z ciężkim i nieodwracalnym upośledzeniem albo nieuleczalną chorobą zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu – SR
c) Dla spraw z zakresu świadczeń z funduszu alimentacyjnego – FA
d) Dla spraw z zakresu świadczeń wychowawczych – SW
e) Dla spraw z zakresu wspierania rodziny – WR
f) Dla spraw z zakresu dodatku osłonowego – DO
g) Dla spraw z zakresu dodatku węglowego – DW
h) Dla spraw z zakresu dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła – DC
i) Dla spraw z zakresu dodatku elektrycznego – DE
j) Dla spraw z zakresu refundacji podatku VAT paliw gazowych – DG
k) Dla spraw z zakresu bonu energetycznego – BE
2) Dział administracyjno – gospodarczy:
a) Dla spraw administracyjno – gospodarczych – AG
b) Dla spraw z zakresu kadr – KP
c) Dla spraw z zakresu zamówień publicznych – ZP
d) Dla spraw z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie – ZI
f) Dla spraw z zakresu informatyki i ochrony danych osobowych – DI
g) Dla spraw z zakresu BHP, PPOŻ i OC – OC
3) Dział finansowo – księgowy – FK
Rozdział IV.
Zasady podpisywania pism.
§ 11. 1. Do podpisu Dyrektora Ośrodka zastrzeżone są:
1) pisma w sprawach należących do jego właściwości wynikające z udzielonego przez Burmistrza Miasta upoważnienia, w tym:
- decyzje administracyjne,
- pisma w sprawach kadrowych pracowników Ośrodka,
- pisma w sprawach każdorazowo zastrzeżonych przez Dyrektora do jego podpisu.
2) korespondencja:
- kierowana do organów administracji, organizacji społeczno – politycznych, organów kontroli państwowej i społecznej,
- kierowana do przedsiębiorstw i zakładów pracy,
- dotycząca odpowiedzi na krytykę prasową oraz skargi i wnioski na pracę Ośrodka.
- W czasie nieobecności Dyrektora, zastępstwo sprawuje wyznaczony przez niego pracownik Ośrodka.
Rozdział V.
Postanowienia końcowe.
§ 12 1. Czas pracy Ośrodka ustala się od godz. 730 do godz. 1530 w dni robocze od poniedziałku do piątku.
2. Szczegółowy porządek wewnętrzny i organizację pracy określa Regulamin Pracy.
§ 13. 1. Dyrektor Ośrodka przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w poniedziałki w godz. 1200 – 1600 i czwartki w godz. 1000 – 1400.
2. Wnioski i skargi powinny być załatwiane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
3. Składane skargi nie mogą być załatwiane przez osoby, których skarga dotyczy. Dyrektor bada skargę lub wyznacza osobę sprawdzającą podstawę skargi.
§ 14. Dyrektor Ośrodka ma obowiązek zapoznania pracowników z postanowieniami Regulaminu.
Metryka strony